Monday, August 11, 2008

aku, sang rimba dan politik

aku pelik....

telah ramai rakan-rakan rimba aku yang tlah jadi pakar penganalisis politik..

bukan nak kate aku terer sangat politik tapi aku rasa macam kelakar bila semua cakap pasal politik. kekadang diorang tak sedar yang diorg tengah memalukan diri mereka sendiri asal kan mereka ada topik yang best untuk borak tapi ckp tak kena ngan fakta. pastu bila tanya ko tahu mana? jawabnya aku dengar org cakap..

aku kagum..

politik ni adalah seni dan ilmu. jadi aku pun dengar jerlah diorg punyer cerita politik.. mane tahu leh tambah ilmu.. hehe... semua ada pendapat. tapi kekadang aku dah nak naik muak sangat kalau rakan-rakan rimba aku ni jadi emotional pasal politik. sikit-sikit dah lah yea..

jangan terlalu taksub pasal politik ni..

Wounds that heal and cracks that fix
Tell me your own politik - by coldplay

4 comments:

Anonymous said...

saya amat bersetuju dengan kenyataan saudara.memang lumrah manusia. semoga kita yang tidak ada mengena tidak terkena dengan tempias mereka ini.sekian.

Unknown said...

betol itu. kadang2 mereka lupa bahawasanya biar sesiapa pun yang mereka sokong, bila berada dia atas kita mereka akan lupakan. tiada bezanya jika kerajaan bertukar 18 kali pon jika tetap dengan idea kapitalis dan demokrasi kepala jimbet.

Anonymous said...

aku pun setuju.... i think.... we should adopt liberal ways of living.. somehow liberal countries are progressing due to the use of reverse psychology... Melayu kan suka sarcasm dan pade pendapat aku 'its work'... 'how its happen'... 'can u please be shut up'

Elena Tengku said...

i hate politics.. when will this stupidness stop? And they say that we need to 'move forward' and all that. Are they doing the same thing? My perception is that, they are all childish and need to grow up.
Patch things up.